Vård och omsorg

Detta året har det varit den bästa skolstarten ever. Jag mår så bra, och skolan är för tillfället väldigt roligt. Trean, sista året, sjukhus, undersköterska, student, bal, praktik och så mycket mer. Hitills denna veckan har vi fått lära oss att ta venprover/blodprov, fått öva mer på blodtryck och puls och även haft en lektion för ettorna. Jag kan knappt bekskriva hur kul det är att äntligen vara här, snart i mål :)
 
 
Nu sitter jag i soffan med några papper med frågor på som jag ska göra. Lite om kappilärprovtagning, puls och blodtryck, syrgas, sondmatning och KAD (kateter). Mindre kul såklart att få läxor men sålänge det handlar om vård och inte geografi så är det helt okej
 

♕ Pontus Granlund

Hej!
Jag har just nu igång en foto-tävling, där vinsten är 200kr från kamda.se

Länk: http://photobypontus.blogg.se/2013/august/tavling-vinn-200kr-hos-kamdase-2.html

Hoppas att du vill vara med! :)

2013-08-29 @ 19:49:54
URL: http://pontusgranl.blogg.se/



NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR