Sju tips för längre hår

Många tjejers dröm är att få långt och glänsande hår. Det är inte omöjligt. Jag säger inte att alla tjejer ska ha långt hår, för det tycker jag inte. Alla olika hårtyper är väldigt fina men jag tänkte komma med lite bra tips som får ditt hår att växa en extra bit. 
 
Steg 1 - Inre balans. Hur är din form och energinivå. Ta och fundera lite över det. Det är viktigt att mår bra, äta, motioner och inte stressa. Att kunna infinna ett lugn i sig själv
 
Steg 2 - Bra kost. Kosten är jätteviktigt för att ditt hår ska må bra. Att äta lite och ofta är bättre än att äta sällan och mycket. Ge din kropp näring tidigt på dagen och sedan ofta därefter så näringen delas jämt i kroppen.
 
Steg 3 - Stresshantering. Du håller din kortisolnivå jämn i kroppen om du slappnar av. På det sätt som passar dig bäst. Via träning, motion eller meditation. Kortisol är ett livsviktigt hormon och för mycket kortisol (för mycket stress) kan leda till hårförtunning. Det är därför viktigt att lära sig slappna av.
 
Steg 4 - Misnka värme, styling och kemisk behandling. Skona ditt hår med mindre färgningar, blekningar och slingningar. Vrid ner på värmen på ditt stylingsvertyg. Se till att inte både använda fönen och plattången på samma gång eftersom det sliter på håret. Vill du jättegärna platta eller locka håret så kan du köpa en värmeförebyggande sprej som du sprejar på innan användning av värmeverktyg. Ett annat tips som sägs motverka att håret bryts av är att sova med håret uppsamlat i en hög, lös tofs.
 
Steg 5 - Vitamin och proteinboosta. Multivitamin håller uppe en bra balans av nödvändiga vitaminer i kroppen och ditt hår får den näring det behöver för att växa. Även protein som ju håret består av,
 
Steg 6 - Glöm inte hårbotten. Hårsäckarna i din hårbotten sitter lite mer än en millimeter under skalpen och är grunden för hälsosamt hår. Så precis som med hyn i ditt ansikte behöver din hårbotten omvårdnad. Hårinpackningar ca 1 gång i veckan är jättebra för håret
 
Steg 7 - Tvätta håret ofta. Jag tror att många av er har hört att man ska inte ska tvätta håret så ofta eftersom det är bra när håret är lite fett och får på det sättet näring. Det stämmer till viss del men när din hårbotten är smutsig och get så täpps hårsäckarna igen och håret växer inte. Att tvätta sitt hår varannan dag rekommenderas. 
 

♕ Daniella 🌙

Hej! Eftersom du hoppade in idag får du börja räkna imorgon, Dvs fredag :)

Svar: Tack fina du :)
Nathalie

2013-06-28 @ 00:21:41
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
♕ http://ilivet.bloggplatsen.se

Hihi, ja det vet jag redan. Men det är alltid bra att bli påmind. Jag vet ganska mycket om hälsa, är ju nästan färdig utbildad hälsopedagog,:) men du får gärna påminna mig ändå för även om jag vet om effekterna av t.ex motion så kan det vara en morot att bli påmind ibland :).Så det är välkommet :). Vad jag inte visste är det där med att tvätta håret! Jag har alltid lidit av att jag inte vågat tvätta det för ofta. Jag har väldigt tunt hår och jag är rädd för att få mindre hår och då har jag hört att man ska tvätta det typ 1-2 gr i veckan. Vilket jag inte klarar av för det blir fett efter 2 dagar. Så det känns skönt att veta att jag inte behöver stå ut med fett hår ibland bara för att få det tjockare :). kram kram

Svar: Nej då, du behöver inte gå med fett hår. Hälsopedagog, ååh vad roligt :) Som du säger, det är alltid bra att höra det av någon annan också men antar att du kan en hel del om kost och hälsa då. Många kramar till dig <3
Nathalie

2013-06-28 @ 01:14:13
URL: http://ilivet.bloggplatsen.se
♕ Selma

tja ,var med på vårans veckans blogg! :)

http://equestrians.webblogg.se/2013/june/veckans-blogg-va-med-kom-igen-2.html#comment

2013-06-28 @ 09:51:22
URL: http://equestrians.webblogg.se
♕ Olivia

Jätte bra tips! tycker du jag ska ha långt hår? asså längre än vad jag har nu... för jag kan inte bestämma mig, hihi. Men är det bra o ha uppklippt om man har tjockt hår tror du? <3

Svar: Jag vet inte riktigt hur tjockt hår du har men personligen tycker jag att det är finare med långt hår när det är tjockt. Det är väldigt fint med uppklippt hår men ha det inte för kort i så fall eftersom det kanske ser ännu tjockare ut då. Jag är ingen hårexpert och du är jättefin i håret precis som du är. Det är ju lättare att ångra sig om man har långt hår eftersom det bara är att klippa sig. Har man kort hår så tar et ju ett tag innan det växer ut igen. Gör vad du själv känner för fina Olivia <3
Nathalie

2013-06-28 @ 21:09:21
URL: http://0liviass.bloggplatsen.se
♕ dite

hoppas du har en toppendag!

2013-06-29 @ 06:57:59
URL: http://affys.se
♕ Fatma

härliga tips :)

2013-06-29 @ 12:16:11
URL: http://fatmas.blogg.se/
♕ Isadora

Grymma tips!

2013-06-29 @ 23:54:10
URL: http://adoralexas.webblogg.se



NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR