Sjukvården tar semester...

Detta stog på förstasidan i gp (göteborgs posten) idag. Jag var bara tvungen att gå in och läsa lite mer om det..
 
 
När jag läste lite mer om det så var det väl inte lika allvarligt som det ser ut att vara när man enbart läst första sidan. Slutenvården ska stängas fem veckor i sommar men öppenvården och akutmottagningen är öppen som vanligt. Men tycker fortfarande att det är väldigt skumt. Stackars alla dem som ligger inne på östras anorexi och bulimi avdelning just nu asså. Det är ju inte direkt så att sjukdomen tar paus i fem veckor på semestern...
 
Var bara tvungen att dela med mig av detta. Som sagt så blev jag väldigt förvånad när jag läste detta. Tycker det borde vara öppet hela sommaren. Det är som att en annan avdelning på ett sjukhus skulle stängas. Exempel dialys mottagninen (njurar) men att akuten är öppen. Det funkar lixom inte så... Sjukdomen tar ingen paus

♕ Anonym

sjukt:(

Svar: Aa, eller hur...
Nathalie

2013-06-19 @ 16:20:41
URL: http://ibeliveinyou.spotlife.se



NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR