Var Den Som Kämpar För Dig!

Alla behöver vi någon som kämpar för oss, någon som gör att livet känns meningsfullt. Jag tänker ofta på det då jag har tagit hand om äldre dementa människor, dem har inte alltid någon som kämpar för dem. Är det en dement som inte har någon anhörig blir det väldigt jobbigt eftersom dem inte heller kan prata för sig själva och uttrycka sina behov på det sätt som dem behöver. 
 
 
Det är då personalen och vårdarna kommer in i bilden. Vi finns där och kämpar för dem. Kämpar för att dem ska känna att livet är meningsfullt, att livet fortfarande är i livesäning och att det finns någon som bryr sig. Jag är säker på att någon som är dement hade gjort vad som helst för att få byta med någon annan för en dag och kunna ta hand om sig själv.
Vad jag vill säga med detta inlägg är att i ditt liv så kommer det komma och gå människor, och det finns inte alltid så mycket du kan göra åt det. Därför kan man inte heller förlita sig på att alltid bli omhändetagen av andra. Så innan du ger dig ut i världen och träffar andra, bli vän med dig själv, var den som kämpar för dig! ♥
 

♕ Anonym

bra skrivet och vilken trevlig blogg sen! jag fick en måbra känsla direkt och din presentation var ärlig och fin =)

Svar: Åh tack så mycket fina du :)
Nathalie

2014-09-03 @ 19:04:12
URL: http://www.nattstad.se/yourstruly



NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR