90-talist: "Vi är inte lata, vi är trötta"

Läs hela artikeln här
Emilia Alice Åsberg,  Jenny Strömstedt, Debatt"'Emilia Alice Åsberg skriver om svårigheterna unga
möter varje dag. Svårigheter som att hitta ett jobb
och att ständigt kämpa mot låga förväntningar
och höga krav."
 
Jag kan väl egentligen bara hålla med. Det är klart att det finns de ungdomar som är lata och inte vill göra något, men sedan finns det de som vill med ständigt trycks ner. Säg bara detta med jobb som exempel. Idag är det väldigt svårt för unga utan någon yrkesutbildning att få ett jobb. Så många som sitter och skriver sitt cv, jobbar med sitt personliga brev mm, och sedan blir det aldrig något.. Det är klart självförtroendet sänks. 
 
Vi lever i ett samhälle med höga krav och mycket stress. Jag kan väl säga att jag tycker att det är vi som hamnat i kläm. Många vuxna vet hur man ska hantera detta och det var annorlunda när de var små. Men vi är födda in i ett stressamhälle, och tillslut orkar man inte mer. 

♕ Josefine Andersson

Så jäkla sant.

sv: Åh men alltid lika söt - tack gulle!
Jag redigerar alltid mina bilder i Adobe Photoshop CS5.1 (om det inte handlar om bilder till instagram som jag redigerar i appar på mobilen).
KRAM

2014-02-25 @ 12:46:00
URL: http://typjosefiine.blogg.se/



NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR