Från Sahlgrenska Sjukhuset

 – Vi har inte tid till att sköta patienters hygien så bra som vi borde.
Det är knappt så vi hinner prata med patienter i dag. Det är fruktansvärt obemannat,
personalen gråter när de går hem, sade Marie Nylander.
Okej jag måste faktiskt få ut lite tankar och åsiker om detta som jag sitter inne på. Jag förstår verkligen folk som tycker att vården blivit sämre pga väntetider, köer, löner och resurser, men snälla. Sverige har en utav världens finaste sjukvård och världens bästa cancervård. Det ska inte vara så långa vänteköer som det är idag men när du väl är "inne" så är det en väldigt fin vård med bra bemötande. Klart att det beror på vem man är som person men man får försöka fokusera på det positiva och inte bara allt negativt. Det finns mycket negativt idag inom vården men tänk hur många liv vi räddar, hur välutbildade vi är och hur många människor det finns som vill hjälpa till. 
 
Vill man klaga på något ska man rikta sig till politiker. Det är inte vårdpersonalens fel att man inte har tid att sitta och hålla handen jämt, att man ibland är väldigt stressad och nästan går på knäna. Det är inte vårdpersonalens fel att köerna är så långa eller att behandlingar och operationer ibland kan dra ut på tiden.
 
Det är såklart jättehemskt att vårdköerna idag kan handla om liv eller död för vissa människor, och jag beklagar verkligen till alla er som har fått vänta så väldigt länge. Men tänk att det inte är vårdpersonalens fel. De gör allt de kan för att alla ska må bra och få ett rättvis vård <3
 
 




NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR