LÅT TANTEN FÅ NJUTA!!

Asså jag blir så himla trött på vissa människor. Nu har en anhörig på äldreboendet fått för sig att hennes 92:åriga dementa mamma ska börja banta.. Men snälla var är samhället påväg?!? Blir så himla trött på henne. Idag är det ju så att många gamla är undernärda och får inte i sig tillräckligt mycket näring genom enbart mat. Många äldre dricker även näringsdrycker, men inte ens det hjälper ibland. Jag tycker man ska vara glad som har lite hull på kroppen, och speciellt när man är 92 år och bor på ett boende. Jag blir sååååå himla ledsen och arg när jag hörde detta. Har bara lust att ställa mig tre cm från den anhörigas face och säga: LÅT TANTEN NJUTA FÖRHELVETE! 
 
Det är dock något jag inte kan göra. Det är inte ett speciellt proffsigt beteende från en personal, så jag låter bli
 
Vart är samhällsidealen påväg?

♕ Mallan

Helt sjuk, stackars tant.. När jag blir gammal ska jag äta kakor varje dag!

Svar: hahaha ja men eller hur! :)
Nathalie

2014-02-14 @ 17:00:53
URL: http://mallanolsson.devote.se
♕ http://carolasblogg.bloggplatsen.se

Hej Natalie! Jag skulle gärna vilja åka till sommaren redan, men ja har inte kollat upp saker tillräckligt och jag vet inte hur det blir ekonomiskt framöver så min tanke är att nog skippa den här sommaren och åka nästa. Eller bara åka två veckor nu kanske? Vilken tur att det finns dom som du som ser hur fel det är när en stackars dam inte får äta godis på ålderns höst. Det känns skönt att veta att du jobbar med människor, jag tror att du passar bra där och att en tjej som du behövs. Ibland är både personal och anhöriga så elaka mot "patienter". Hur går det för dig med maten? Har du fått någon behandling? För mig går det mycket bättre. Mina problem har börjat avta mer och mer och ångesten har lagt sig ganska mycket. Massa kramar Carola

2014-02-18 @ 00:23:21
URL: http://carolasblogg.bloggplatsen.se
♕ http://carolasblogg.bloggplatsen.se

Hej Natalie! Jag skulle gärna vilja åka till sommaren redan, men ja har inte kollat upp saker tillräckligt och jag vet inte hur det blir ekonomiskt framöver så min tanke är att nog skippa den här sommaren och åka nästa. Eller bara åka två veckor nu kanske? Vilken tur att det finns dom som du som ser hur fel det är när en stackars dam inte får äta godis på ålderns höst. Det känns skönt att veta att du jobbar med människor, jag tror att du passar bra där och att en tjej som du behövs. Ibland är både personal och anhöriga så elaka mot "patienter". Hur går det för dig med maten? Har du fått någon behandling? För mig går det mycket bättre. Mina problem har börjat avta mer och mer och ångesten har lagt sig ganska mycket. Massa kramar Carola

Svar: Tack för dina fina ord, det värmer verkligen :)
Nathalie

2014-02-18 @ 00:23:23
URL: http://carolasblogg.bloggplatsen.se



NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR