Är det ens en sport?

Dem slår varandra gul och blå, dem bokstavligen misshandlar varandra medan en stor publik ser på.. Jag tänkte på det förut då jag kollade på idrottsgalan, och dessutom har denna tjejen, Frida skadats svårt och nu lagt av med boxningen. Men tänk att det behöver gå så långt för att man ska sluta med denna farliga sport.. Ni kanske inte har samma åsikter som mig och det är okej men jag tycker inte detta är en sport, jag tycker inte man borde få stå i en ring och dunka på varandra medan folket jublar
 
 
Som en träningsform på gymmet, absolut för jag tycker själv att det är hur kul som helst. Hade dock aldrig kunna slå en annan männsika på det sätt som görs i broxning, jag hade fått panikångest bara av att gå och ställa mig i den ringen, så vet ni.. Jag låter bli!
 
 

♕ frida

Håller med dig till viss del, tycker heller inte att det verkar så rockigt att stå och puckla på en annan människa... Men sanningen är det att man i nästan alla sporter som finns kan få livshotande skador och det är även tuffa tag i andra sporter (ex. handboll där man kommer hem med en sprucken läpp nästan varje match) så om man tar ett kliv tillbaka så är det inte så farligt med boxningen ändå. Det finns ju regler även där och utövarna är upplärda i hur de ska slå och precis som i allt annat kan det gå fel ibland bara.
Men själva ideen med boxning är ju ganska idiotisk ändå enligt mig... :)

Svar: Jag håller verkligen med dig!! Visst är det en stor risk med alla idrotter idag. Men det är även som du säger. Tanken och iden att slås mot en annan människa och se vem som ger upp först typ, den är helt idiotisk..
Kram :)
Nathalie

2014-01-14 @ 10:59:09
URL: http://fridahagstrom.blogg.se



NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR