Volontär och pengar

 
 
När jag var på min praktik idag pratade jag med en annan student, fast som gick på en annan skola än vad jag gör. Hon berättade att hennes klass skulle få åka till Uganda och volontärarbeta på en förskola. Jag blev så himla glad för hennes skull när jag hörde det, fast samtidigt så arg. Vi går precis samma linje fast på olika skolor. Själv hade jag fått betala ca 20 000kr om jag skulle gjort något sådant.
 
Det är helt sjukt egentligen hur mycket det ska kosta. Jag menar, man åker till ett fattigt land och gör en enorm hjälpinsatts. Du bara ger och ger, du får inget betalt och dessutom ska det vara så himla dyrt. Hade det varit gratis eller i alla fall lite billigare så hade jag åkt med än gång utan att tveka en sekund. Men allt blir så mycket värre när det ska kosta också. Jag måste alltså betala för att jobba och hjälpa andra... Jag förstår verkligen eftersom pengarna går till något bra, men "vi" gör ju också något bra <3
 
 
 
 
 

♕ Mayra

Lyllos henne! Vill jätte gärna vara volontär när jag blir äldre, att hjälpa någon som har det svårt för en alltid så glad!

Svar: Eller hur, jag håller med dig <3
Nathalie

2013-11-20 @ 07:10:39
URL: http://mayranarvaez.blogg.se



NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR