Volontär

En dröm som jag haft väldigt länge är att åka iväg som volontär. Vilket land spelar egentligen ingen stor roll, man gör skillnad vart man än åker. Men det som lockar mig allra mest är ett barnhem i Tanzania! Jag älskar barn, jag älskar att hjälpa och jag älskar att prata, om allt!! Vad är då inte bättre än detta?!

Ibland känns det som jag inte gör någon som helst nytta på denna jord, att jag bara är i vägen och kostar pengar. Jag skulle kunna dra iväg nu om jag bara hade åldern inne. Är så trött på att vara här...

Är så trött på alla som säger: "NEJ åk inte iväg, du måste ju leva först, du kan faktiskt inte rädda hela världen"

Men nej jag vet att jag inte kan rädda hela världen, men jag kan i alla fall göra något!!! Jag funderar på att åka till sommaren eller kanske nästa sommar. Jag bryr mig inte om jag missar någon fest, om min kompis skaffar pojkvän eller om min lillasyster köpt nya kläder. Jag kommer ju hem igen liksom... Vill åka iväg nu och göra lite nytta. 

Dessa barn har för det mesta två sinnesstämmingar. Glad eller ledsen! Ett barn som kanske inte har någon eller något alls, men ändå är glad. Tänk att få krama om ett barn, spela lite fotboll, göra deras dag till den bättre!!  


♕ Isabella Forsman

Åh vilken fin blogg ! Följa varandra på bloglovin? :D

Svar: Ja absolut det kan vi göra!! Säg till när du följer mig så börjar jag följa dig också :)
Nathalie

2013-04-25 @ 16:07:45



NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR