Kom ihåg hur dessa barn kämpar för livet, varje dag

 
                                                                         
Klicka på rutan så att musiken kommer igång och läs gärna lexten nedanför.
 
Kolla på detta lilla barn. Hur han mot alla odds kämpar för sitt liv varje dag. Han får knappt någon mat, kärlek eller omsorg. Tänk er själva, en sådan sak som att inte ha någon att säga godnatt till på kvällarna. Nästa gång du tänker klaga på att du är otillräcklig, ful, ensam eller tjock. Tänk då på den lilla pojken som skulle döda för att få en liten del av de liv du lever. Varför klagar du egentligen?
 
Nästa gång du står i spegeln och hatar ditt utseende. Kom ihåg hur dessa barn kämpar för livet. Varje dag.
 
Nästa gång du klagar på skolan eller ditt tråkiga jobb. Kom då ihåg att du inte är ute i krig och dödar
 
Nästa gång du klagar på att du är tjock. Kom då ihåg att det finns barn inte ens får mat för dagen
 
Nästa gång du tänker klaga på hur jobbiga dina föräldrar är. Kom då ihåg, att dem såg sina föräldrar bli skjutna
 
Jag kanske är ful utan smink. Får finnar i ansiktet när jag inte vill ha dem. Jag har inte heller världens finaste kropp, och mitt hår ser risigt ut när jag inte använder hårinpackningar. Men jag lever i en trygg värld med väldens finaste människor omkring mig. Jag har mat på bordet, kläder på kroppen och tillgång till utbildning och jobb. Ingen är perfekt, alla gör misstag, men vad gör det?
När jag har folk omkring mig, som älskar mig precis för den jag är <3
 
 
 

♕ Daniella 🌙

Hej vännen! Ville bara påminna lite om att om du fortfarande vill så 'ska' kilometerna lämnas in i morgon senast 07:00. Kram!

2013-06-30 @ 14:38:16
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
♕ 0livia

Du har så fina tankar. Och det är helt rätt

2013-07-02 @ 15:49:25
URL: http://www.0liviass.bloggplatsen.se



NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR