Självmord

För er som läser aftonbladet så vet ni också att de alltid har något speciellt tema under en eller några veckor. Just nu står det mycket om självmord som är fruktansvärt hemskt. Men kanske måste man ändå ta upp det mera. Jag bara undrar när jag läser om allt om det hjälper eller mer stjälper de människor som faktiskt mår psykiskt dåligt idag. Stöd för nära och kära, tips på varningstecken och liknande är ju jättebra och det är nog många som tar till sig mycket av det som står. Det berättas också många historier om olika ungdomar som tagit sitt liv, vilket också kan vara nyttigt att läsa om.
Man kan som läsare skriva in till aftonbladet och berätta sin historia. Det är många anhöriga som skriver in men även många ungdomar som mår dåligt och kämpar mot självmordstankar. Det är där jag undrar lite om vissa kanske mår ännu sämre av att läsa eller höra om det. Vissa kanske till och med triggas till något.. Det står även mycket negativt om psykiatrin idag och man tar inte upp det som faktiskt är positivt och bra vilket jag tycker man ska göra mera.
 
Vad tycker ni om ämnet på aftonblandet? Klicka här för att komma till berättelserna 
 




NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR