En bra nattsömn

Sömn behövs för att kroppen och hjärnan ska få vila, återhämta sig och bearbeta intryck. När du sover bra på natten klarar du lättare av stress och påfrestningar under dagen Visste du att vi sover ca en tredjedel av dygnet, och även en tredjedel av livet. Sover man inte bra på nätterna eller har problem med sömnen sätter det sig psykiskt och man blir ofta orkeslös. Det sätter sig även fysiskt tillslut då man inte har kraft att göra saker. Bra sömn bäddar för en bra hälsa! 
 
Tipsen är inspirerade och tagna av fina Julia. Här är en länk till hennes blogg: Julia
 
Bästa sättet för en god natts sömn
1. Lägg dig under täcket i tid.
2. Slå på flygplansläge på mobilen & ha den långt ifrån dej.
3. Blunda, ta tre djupa andetag och tänk på något bra du gjort under dagen.
4. Fortsätt blunda och fantisera om hur du når någon av dina stora drömmar.

Bästa starten på dagen
1. Snoza inte. Slå av larmet, räkna till tre & sätt dej sedan upp.
2. Slå igång kaffet och möt din spegelbild med ett leende. 
3. Sätt på dig lite finare kläder & gör något extra vackert med hår + smink.
4. Drick ditt underbara morgon kaffe, ät en god frukost och slå igång mobilen.
5. Gå igenom kalendern, säg än en gång åt din spegel att du är snygg och klok.
6. Vill du ha en bra dag, får du se till att den blir bra också. 
7. Redo för en helt ny dag som bara väntar på att få bli någonting EXTRA FINT! 

♕ Mallan

Mycket bra tips, mitt stora problem är att jag tänker alldeles för mycket när jag väl lagt mig för att sova. Precis som att alla tankar bara får fritt utrymme haha!

Sv; Vad tråkigt att höra att det inte går bra för dig heller vännen! Men som man säger, två är starkare än en <3 Du vet var jag finns om jag kan göra något för dig, du är inte ensam! Och du skriver så kloka saker, försök ta dem åt dig och tänk på dig!

Åh, Ullared! Har de inte Primemark i London också? Har hört att de har massa fint till billiga priser. Måste åka dit! :D

Många kramar <3

2014-03-28 @ 13:25:30
URL: http://mallanolsson.devote.se



NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR